Klantenservice | Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen. Vindt u hier niet het juiste antwoord, neem dan a.u.b. contact met ons op.
Wij zijn u graag van dienst.

De Blauwe Druif bloemendecoraties en uitvaartbloemist

Woldstraat 66 

7941 LL Meppel
Tel 
0522-255850
Mail: info@deblauwedruif.nl

Webshop Keurmerk

Wij voldoen aan de voorwaarden van het Webshop Keurmerk en mogen daarom het logo voeren. En hier zijn wij trots op.

Met dit keurmerk hebben wij ons verplicht om te voldoen aan de Europese en Nederlandse wet- en regelgeving en aan de Keurmerk-code. Hiermee kunt u vertrouwd kopen in onze webshops.
Voor bestellingen in onze webshops zijn de algemene voorwaarden die Webshop Keurmerk hanteert  van toepassing. Lees hier de 
algemene voorwaarden

Webshop Keurmerk

 

Bestelling plaatsen

In het kort welke stappen u doorloopt:

STAP 1,
Kies uw product(en)
STAP 2,
Selecteer afmeting en prijs.
STAP 3,
Volg het menu en vul uw gegevens in.
STAP 4,
Als u klaar bent met uw bestelling dan kiest u een betaalmethode. Vervolgens dient u akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. Daarna kunt u uw bestelling afronden. Afhankelijk van de betaalmethode krijgt u betaalinstructies, waarna u de bestelling kunt voltooien. 

NB Wilt u grotere bestelling plaatsen, neem dan a.u.b. contact met ons op, zo dat wij u een passende oplossing kunnen bieden.
Contact
De Blauwe Druif
Woldstraat 66
7941LL Meppel
Tel. 0522 255850
email: info@deblauwedruif.nl

Kvk nummer 04029443
Btw-nummer NL800461939B01

Prijzen inclusief BTW

Alle prijzen op deze webshop zijn inclusief 6% BTW. Omdat wij onder de bloemenbranche vallen, worden alle producten die u aan uw bloemenbestelling toevoegt, berekend met 6% BTW.

 

Bestelling annuleren

Heeft u onlangs een online bestelling bij ons geplaatst en ligt de bezorgdatum in de toekomst? Dan kunt u uw bestelling eenvoudig en kostenloos annuleren. Vergeet niet om uw ordernummer te vermelden.
Contactformulier

Zakelijk & particulier

U kunt bij ons zowel zakelijk als particulier bestellen. Om zakelijk te kunnen bestellen heeft u een account nodig, welke na verificatie wordt goedgekeurd.
Als particulier heeft u geen account nodig. Echter wordt er wel automatisch voor elke nieuwe klant een account aangemaakt om nieuwe bestellingen eenvoudiger te maken. 


Betaalmethoden

iDEAL
Met iDEAL betaalt u makkelijk en snel via uw eigen bank. U gebruikt hiervoor uw persoonlijke gegevens die gekoppeld zijn aan uw bankrekening. Alle gegevens worden in het systeem van uw bank verwerkt via een beveiligde SSL verbinding.

Ideal

 

PayPal
Met PayPal betaalt u eenvoudig met uw eigen account of creditcard. Om te betalen met PayPal heeft u geen account nodig. U kunt namelijk als "gast " betalen met ondersteuning van PayPal. De hele betaalverwerking vindt plaats op de betaalservers van PayPal, middels beveiligde SSL verbindingen. 

PayPal

 

Achteraf betalen particulier
Als particuliere klant  kunt u ook kiezen om achteraf te betalen. Hiervoor  moet uw wel akkoord gaan met de bijbehorende 
betalingsvoorwaarden.

Om achteraf te kunnen betalen zal uw aanvraag moeten worden beoordeeld. Uw vult alle benodigde gegevens in overeenkomstig de bepalingen van de betalingsvoorwaarden. Vervolgens worden deze doorgestuurd naar Focum Commerce B.V. Na akkoord kunt u achteraf betalen en 
ontvangt u van ons de bestelling en factuur. De factuur dient binnen 14 dagen na factuurdatum te zijn betaald.


De afhandeling van betalingen wordt voor ons verzorgd door Buckaroo Payment Services. Op de factuur staat aangegeven hoe u (na ontvangst/bezorging van de goederen en/of diensten) de factuur dient te betalen. Daarnaast ontvangt u een e-mail met een betaalkoppeling, U dient dit vakje aan te klikken om aan te geven dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden kunt u hier lezen.


NB: Voor de service “achteraf betalen” wordt € 1,50 voor administratie- en handelingskosten in rekening gebracht.

Achteraf betalen zakelijk

Hiervoor heeft u een geverifieerd zakelijk account nodig. Maak hier uw account aan De factuur ontvangt u per e-mail. Ook kunt u ervoor kiezen om de factuur per post te ontvangen. Hiervoor wordt  een toeslag van € 1,50 berekend.

Status bestelling

Nadat u een bestelling heeft geplaatst wilt u de status van uw bestelling volgen. Dat kan heel door gebruik te maken van uw persoonlijk account. Via uw account kunt u op de pagina order status de huidige status van uw bestelling bekijken.

Track & Trace
Indien u een bestelling minimaal 1 werkdag van tevoren  plaatst kunt u deze via track & trace volgen nadat deze door de koerier in ontvangst is genomen. Als uw bestelling dezelfde dag nog moet worden afgeleverd, sturen wij deze door naar een plaatselijke collega bloemist. In dat geval is het volgen met track & trace helaas niet mogelijk.

 

Een e-mail met de track & trace link ontvangt u zodra wij de verzendzegel voor uw bestelling hebben aangemaakt.

Levertijd

U kunt tijdens het bestelproces aangeven wanneer uw bestelling moet worden afgeleverd. Het is mogelijk om een bestelling dezelfde dag nog af te leveren. In dat geval sturen wij uw bestelling door naar een lokale collega bloemist in de woonplaats van de ontvanger.

Wij zullen alles in het werk stellen om uw bestelling op de gewenste tijd en datum te bezorgen. Het kan echter in sommige gevallen voorkomen dat uw bestelling een dag later afgeleverd zal worden. Hierover zullen wij u tijdig. Per mail of telefoon.

Uitzonderingen: Producten met een levertijd tussen 24 en 48 uur
Een aantal van onze producten hebben een levertijd tussen de 24 en 48 uur. De reden hiervoor is meestal dat het om producten gaat die we niet kunnen doorsturen naar een collega bloemist. Op maandag bezorgen betekent op vrijdag bestellen. Op zondag is het niet mogelijk om uw bestelling te laten bezorgen. U kunt uw bestelling wel op zondag plaatsen. 

Bezorgen op maat

Onze standaard bezorgkosten zijn € 7,95 per afleveradres. Indien u meerdere producten bestelt voor één afleveradres dan blijven deze bezorgkosten van toepassing. Voor de standaard bezorgkosten wordt uw bestelling tussen 08u00 en 18u00 afgeleverd, op de door u aangegeven bezorgdatum

Daarnaast is het mogelijk om uw bestelling op een exactere tijd te laten bezorgen. De mogelijkheden en de kosten vindt u in onderstaand overzicht.

De prijzen zijn een toeslag op de standaard bezorgkosten.


Bezorgen tussen 08:00 en 13:00: € 3,95
Bezorgen tussen 13:00 en 18:00: € 3,95
Bezorgen tussen 09:00 en 12:00: € 5,95
Bezorgen tussen 12:00 en 15:00: € 5,95
Bezorgen tussen 15:00 en 18:00: € 5,95
Bezorgen tussen 18:00 en 22:00: € 5,95
Bezorgen tussen 08:00 en 10:00: € 8,95
Bezorgen tussen 09:00 en 11:00: € 8,95

Versgarantie

Onze producten vallen voor het merendeel onder de categorie “versproduct”. Op deze producten geven wij een versgarantie van 7 dagen.

Als er binnen 7 dagen wordt vastgesteld dat het versproduct niet goed meer is, dan kunt u, als besteller, of  ontvanger, dit middels het contactformulier
 aan ons kenbaar maken.  Wij vinden het erg vervelend dat  er onverhoopt iets niet goed is gegaan en worden graag in de gelegenheid gesteld om voor een passende oplossing te zorgen.

De versgarantie gaat in vanaf het moment dat het versproduct is afgeleverd op het opgegeven afleveradres.

Voorraad & assortiment

Wij werken uitsluitend met veilingverse bloemen. Onze prijzen kunnen daardoor elke dag anders zijn. Wij hebben daarom de prijzen op onze webshop zo vastgesteld dat wij het hele jaar door de boeketten en rouwbloemen voor hetzelfde bedrag kunnen aanbieden.

Afwijking van het afgebeelde product
Alle productfoto's op onze webshop zijn moment opnames. Over het algemeen zullen de bestelde producten voor 99% overeenkomen met het afgebeelde product. Echter kan het voorkomen dat bepaalde bloemen niet leverbaar zijn door seizoensinvloeden of het voorradige assortiment. In dat geval kiezen wij een ander alternatief die niet heel veel zal afwijken van het orrigineel.

Bereikbaarheid

De klantenservice is bij binnen ons een bedrijf een belangrijk onderdeel. Daarom willen wij onze klantenservice optimaal bereikbaar maken voor u.

Bereikbaar per e-mail
Via de e-mail zijn wij 24 uur per dag en 7 dagen in de week te bereiken. Onze e-mail wordt elke dag, met uitzondering van zondag, gevolgd. Normaal gesproken kunt u van ons binnen 24 uur een reactie verwachten. 

Voor al uw vragen : info(@)rouwkransspecialist.nl

Telefonisch bereikbaar
Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09u30 tot 17u30 en op zaterdag van 10u00 tot 13u00 op het telefoonnummer: 

0522-255850

Klachten & retourneren

Mocht u een klacht hebben.
We doen ons uiterste best, maar helaas kan het een keer voor komen dat u een klacht heeft over uw bestelling. Dit vinden ook wij erg vervelend, maar stellen het op prijs dat u ons in de gelegenheid stelt op dit naar tevredenheid op te lossen. U kunt ons via het 
klachtenformulier informeren over klacht.

Als u liever een email stuurt dan vragen wij u zo goed mogelijk uw klacht te omschrijven. Wij raden u aan om eventueel foto's te maken van het geleverde product indien uw klacht gaat over de kwaliteit van het geleverd product. Het is mogelijk dat wij hierom vragen.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Let op: stuur altijd uw ordernummer mee.

Heeft u al een klacht ingediend?

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 10 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar rouwkransspecialist.nll bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

 Besteld product retourneren?

Als de producten van Rouwkransspecialist.nl zijn versproducten en kunnen daarom, wegens houdbaarheid, niet geretourneerd worden. Bent u ontevreden over het geleverde versproduct dan vragen wij u het klachtenformulier in te vullen. Het is mogelijk dat wij u vragen om een foto van het geleverde versproduct toe te sturen. Zorg er dus voor dat u deze tot uw beschikking hebt. (zie ook artikel 10 van de Algemene Voorwaarden)

Een niet versproduct retourneren?
Niet verse en houdbare producten kunnen geretourneerd worden binnen 14 dagen na ontvangst van het product. De kosten voor het retourneren zijn niet voor rekening van rouwkransspecialist.nl. U dient de producten onbeschadigd en goed verpakt te sturen naar:

De Blauwe Druif
t.a.v. Rouwkransspecialist
Woldstraat 66
7941LL Meppel

Klantenreacties

Wij bedienen graag elke klant zo optimaal en goed mogelijk waardoor wij kunnen zeggen dat onze klantentevredenheid op 1% na de 100% bereikt. Ook die ene procent proberen we alsnog zo goed mogelijk te helpen.

Wij maken gebruiken van The Feedback Company
Om de kwaliteit van onze dienstverlening zo transparant mogelijk te maken hebben wij er voor gekozen om de onafhankelijke review portal van The Feedback Company te gebruiken. Alle beoordelingen die worden geschreven over rouwkransspecialist.nl worden direct getoond.

Vaste klantenaccount

Met het vaste klantenaccount krijgt u toegang tot nog makkelijker en sneller bloemen bestellen. Tevens is via uw Vaste klanten account de order status van uw bestelling zichtbaar. Ook kunt u altijd uw facturen en orderspecificaties bekijken en downloaden.


Hoe krijgt u toegang tot een vaste klanten account:

  • Het Vaste klantenaccount krijgt u zonder ingewikkeld registratieproces
  • Plaats uw eerste bestelling bij de Rouwkransspecialist.nl
  • Na betaling ontvangt u automatisch een wachtwoord per email
  • U logt in op uw Vaste Klanten account met het verkregen wachtwoord
  • U ervaart meteen het gemak van een Vaste Klanten account
  • Het gebruik van het  Vaste Klanten account is altijd vrijblijvend
  • Ook kunt u hier een Vaste klantenaccount aanmaken

Algemene voorwaarden

Wanneer u online een bestelling bij ons plaatst dient u akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden kunt u lezen door op onderstaande link te klikken.


[ BEKIJK DE ALGEMENE VOORWAARDEN ]

Privacy policy

Wanneer u gebruikt maak van onze webshop dient u onze privacy policy te lezen die u informatie geeft met betrekking tot de wet van de privacy. Door de nieuwe "Coockie" wet/regelgeving zijn wij verplicht om u in te lichten over het gebruik van coockies. Lees daarom onze privacy policy eens goed door via onderstaande link.

[ BEKIJK DE PRIVACY POLICY ]

Bedrijfsgegevens

Rouwkransspecialist.nl l is een webshop welke wordt geëxploiteerd en beheerd door bloemenwinkel De Blauwe Druif te Meppel.  wij zijn de uitvoerende bloemist die zorgt dat alle bestellingen met zorg voor u worden uitgevoerd en afgeleverd, bij spoed bestellingen kunnen wij de order doorgeven naar een bloemist binnen ons netwerk.

De Blauwe Druif bloemendecoraties en uitvaartbloemist

Woldstraat 66
7941 LL Meppel

Telefoon: 0522-255850
E-mailadres: info@deblauwedruif.nl

KvK gegevens: 04029443 te Meppel
BTW nummer: NL800461939B01